۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۴, سه‌شنبه

چرا سوریه مهمتر از خوزستان شد؟!

بازی نشانه ها آهسته رنگ میگیرد
عربستان برای فشار به ایران در مصر آن جلسه کذایی را راه میاندازد تا نشان دهد که میتواند به تلافی قلقلک جریان شیعی، بازی را از سوریه به ایران بکشاند. اما ایران پیامی شگفت میدهد که سوریه از خوزستان با ارزش تر است!
گمان نکنید که با راه اندازی بلوا در خوزستان ما در سوریه کوتاه خواهیم آمد. برنده ـی سوریه ، برنده ـی خاورمیانه است.
آنچه آشکار است سوریه در یک شیب گناه آلوده، فرزند جمهوری اسلامی شد، در سوریه کشاکشی که جمهوری اسلامی و عربستان درگیر آن هستند میتواند به داخل خاک این کشورها گسترش پیدا کند. اگر عربستان بتواند بهار عربی اش را در سوریه پیروز کند، کوشش میکند تا از همان راه جنگ های پارتیزانی و راه اندازی درگیری های خیابانی بیست نفره با مزدوران سودانی و فلسطینی در خوزستان ایران، به سوی چیرگی بی چون و چرا در خاورمیانه گام بردارد.
در گفتگویی که دو سال پیش با گروه های تندرو در آمریکا انجام شد، دیدگاه های یکسان را در باره نگرانی از قدرت یافتن عربستان در خاورمیانه دیدم. اما راهبرد آمریکایی ها نشان از درگیر ساختن عربستان در یک جنگ بود. این را برای خرید جنگ افزار بیشتر و تولید بیشتر نفت میشد فهمید، اما کشوری که باید با عربستان میجنگید کدام بود؟
عربستان در سالهای گذشته چنان سرشار از جنگ افزار شده است که خود باوری اش افزایش چشمگیری یافته است. این را از زمان ورود به بحرین میتوان دید. با شناخت دشمنی بنیادین ایران و عربستان و ناسازگاری همیشگی در سود و بهره مندی، این برای ایران و ایرانی و جمهوری اسلامی بد است.
جمهوری اسلامی با آماده شدن برای جنگ شهری در خوزستان، دست به آماده سازی و سازماندهی نیروهای بسیجی برای استفاده به عنوان نیرو امربر است تا بتواند این نیروی سرکش و نافرمان که لجستیک پرهزینه ای را هم در خارج از خانه میتواند داشته باشد را جایگزین نیروهای سپاه پاسداران(لشکر ده سیدالشهدا) نماید.
نیروهای سپاه پاسداران که فرمان بری بسیار بالاتری در برابر نیروهای بسیجی دارند هم برای مهار شدن ناآرامی ها احتمالی و نبرد شهری به بخش هایی فرستاده شوند که خطر نبرد در آن ها بیشتر باشد.

میلاد آقایی

این نوشته میلاد آقایی را در اینجا دنبال کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر