۱۳۹۲ مرداد ۲, چهارشنبه

پوسته کاربریِ مترو و بزرگان دیجیتال


پوسته کاربریِ مترو و بزرگان دیجیتال
رفتن به سوی بنیاد های چیدمانی مترو، خواسته ـی نگفته ای است که همه را آماده میکند برای ورود به دنیایی که ژرفای دیجیتال را درست و کاربرپسند بسازند. 
هر چند، چند سالی است که نمایشگر های پر سر و صدای سه راستایی (3D display panel) در بازار هستند ، اما هنوز سودآورترین بخش این فن آوری که هالیوود پیشروِ آن است، نتوانسته منتقدان را خرسند نگاه دارد. 
اما دست اندکاران ساختارهای دیجیتالی در تلاش اند تا پوسته های کاربری سه راستایی را گسترش دهند. این پوسته ها که دوره های آزمایشی را میگزرانند اگرچه در سه راستا دیده میشوند ولی تنها در دو راستا کار میکنند. این فن آوری اکنون به کمک HTML5 در حال پیشروی به برگه های وب است و موتور بلینک برای سازگاری با برگه هایی که ساختار نمایشی سه راستایی دارند در حال بهینه شدن بیش از پیش میباشد.
مایکروسافت است که میتواند با پیشنهاد یک ویندوزِ نو (پس از ویندوز هشت) که هم در سه راستا دیده میشود و هم کار میکند، دخل خیلی ها را بیاورد و هم چنان پیشتاز فن آوری رایانه های خانگی باشد.
ان ویدیا (nVidia) هم همچنان تلاش میکند که با گسترش ساختار های سه راستایی، برای کالاهای گرانِ 3D vision مشتری های بیشتری پیدا کند. AMD هم با برند HD3D و جایگزینی آن با iZ3D میرود که بازار بزرگتری در سخت افزارهای سه راستایی پیدا کند.
مترو به همه این هنگام را داده که به آرامی به پیش بروند و نگران از دست رفتن بازار نباشند. پیگری پایه های MSN در ویندوز شاید کمی شگفت آور بود. اما این چیزی بود که همه ـی هماوردان دیجیتال پیش از فرو افتادن در دنیای دیجیتالی سه راستایی به آن نیاز داشتند. حتی گوگل!
برای آگاهی های بیشتر پیوند های زیر را ببینید:

Milad Aghai میلاد آقایی
پیگیری کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر