۱۳۹۰ اسفند ۲۱, یکشنبه

اتحاد ملی

لوگوی اتحاد ملی با ساختار هایی کاملا شناخته شده و هارمونیک طراحی شده است.

نمای کلی به شکل دایره است که از نظر هندسی دارای بی نهایت ضلع میباشد و همچنین گوشه و زاویه ندارد. (بی نهایت زاویه 179.99). برای در زاویه نماندن هیچ گروهی.

دو شاخه زیتون به نشانه پیروزی ، دوستی و آشتی جویی  و نیز رنگ سبز گونه گونه آن نشان از گسترگی و متفاوت بودن سطح این خواسته ها است.

واژه ها چه به فارسی و چه انگلیسی بولد و یک رنگ بدون شیب رنگ میباشند که نشان از خواست مشترک و قطعی دارد و اینکه در خود اتحاد معمولا بحثی نیست و بحث بر سر پیش شرط ها است. 

در حلقه پیرامونی که متن انگلیسی در آن نگاشته شده است گستره ای از طیف ها به شکلی در هم تنیده از سفید تا سیاه با رگه های خاکستری با فام هایی متفاوت به صورت شعاع هایی به سوی مرکز نشان هستند که نشان از همگرایی همه اندیشه ها و جریانات برای اتحاد است.

در مرکز، دو نیم دایره به رنگ های پرچم و با همان نحوه قرار دارد که در قسمت سفید این اجزا توسط دو دست که به هم داده شده اند یکپارچه گشته اند و این نشان از اهمیت اتحاد در حفظ کشور دارد. در قسمت قرمز رنگ پایین ، موجی از خون را نشان میدهد که در میهن مان ریخته است و برای خواست آزادی خواهانی که جانشان را دادند.

در قسمت سبز موج هایی به سمت بالا و به سوی شعله مشعل دیده میشود ودر میان شعله سبز و خطوط رو به بالای قسمت سبز خط هایی هم کوتاه هستند و گویی در حال بازگشت هستند که نشان از طیف های مختلف مبارزان و فعالان مدنی و سطوح مختلف خواسته ها از اتحاد است.

مشعل که در میانه قسمت سبز از روی دست ها به سمت بالا کشیده شده، در نهایت به شعله ای فروزان میرسد که نمادی از محوریت آزادی خواهی در اتحاد میباشد. همچنین مشعل نماد آگاهی و دانش نیز میباشد که در ساحت فلسفه و جامعه شناسی آگاهی و آزادی قرابتی ناگسستنی با هم دارند.

رنگ زرد نوشته فارسی با یاد نشان طلایی میان پرچم است که جای آن در میان مردم است.

رانژه بودن دست ها نشان از دستهای زبر و خسته مبارزان و آزادی خواهان و تلاشی است که طی سالیان طولانی داشته اند.

نکات ریز دیگری هم هست ولی در کل تلاش شده که خواست های محوری و نیز فرم اتحاد و لزوم آن را در این طرح نشان دهم.

برگه اتحاد ملی در فیسبوک

حمید رضا آقایی

31 ژانویه 2012

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر